Pages

Ingat Senang Nak Kawin.....

 Bila cerita bab kawin....sape x nak kawin kan...sape x nak ada pasangan dalam hidup ni....disayangi dan menyayangi...punya zuriat sendiri....

1st thing bila nk kawin..org mesti pikir pasal baget...especially lelaki...ada x korang terpikir pasal ni......

"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin RM..."Bunyi mcm sng kan...?

Nah ni makna sbnrnya..

Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung & bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah....


Ni la tanggungjawab yang akan dipikul oleh lelaki bila b'gelar 'SUAMI' dan 'AYAH'.....nampak mcm senang....tp amat berat amanah yang diamanahkan sebagai seorang lelaki... 

to En Muhammad Idham....sama2 la kita menjaga sesama kita....dan sama2 la kita m'besarkan haikal agar menjadi anak yg soleh...anak yang akan mendoakan kita suatu hari nnti...AMIN... 

LOVE BOTH OF MY HERO.... 
(ni gambar masa haikal  nk masuk 5Bulan)